Om du i Microsoft Teams vill samarbeta med personer som inte finns i din organisation så kan du lägga till dem som gäster.
Gäster har mindre rättigheter och funktioner än teammedlemmar och ägare, men det finns fortfarande många bra funktioner de kan använda.
Innan du kan lägga till en gäst så måste
– Användaren ha ett ha ett Microsoftkonto kopplat till sin e-postadress.
– Tillåt gäståtkomst i Teams måste vara påslagen. Grundinställningen är att den är inaktiverad, aktivering sker i Administrationscenter för Microsoft Teams.
Lägga till en gäst
1. Välj det Team där du vill lägga till gästen.
2. Välj fler alternativ … och Lägg till medlem.
3. Skriv in användarens e-postadress och välj Lägg till användaren som gäst.
4. Redigera gästinformation, som standard tas namn från användarens e-postadress.
För att se dina gäster väljer du Team -> Fler alternativ … -> Hantera Team.
I sektionen Medlemmar och gäster ser du dina gäster.
I en mobil väljer du istället Hantera medlemmar.